آغاز ثبت نام هجدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی

ثبت نام هجدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی از روز شنبه 26 آذرماه در 38 رشته آغاز شد و تا 22 بهمن ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر سلیمان عباسی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: هجدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه در هفت بخش آوایی، کتبی، پژوهشی، ادبی، فناوری و تولیدات رسانه ای و هنری  و مجموعا 38 رشته ویژه دانشجویان دانشگاه برگزار می ­شود.

دکتر عباسی در ادامه اظهار داشت: رشته ­های بخش آوایی شامل 11 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ دو جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ده جزء، حفظ بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم، دعاخوانی صحیفه سجادیه، مداحی و اذان(ویژه برادران) برگزار می­ باشد.

وی افزود: سایر بخش­ ها و رشته ­های جشنواره به ترتیب در بخش کتبی، شامل 9 رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع). احکام، پرسمان معارفی، حفظ موضوعی قرآن کریم، سبک زندگی اسلامی ایرانی، آشنایی با صحیفه سجادیه، آشنایی با نهج البلاغه است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: بخش پژوهشی شامل 3 رشته مقاله­ نویسی، نقد کتاب و تلخیص ­کتاب است که علاقه­ مندان به مطالعه و پژوهش در قرآن و عترت می توانند آثار خود را از طریق سامانه جشنواره ارسال کنند. بخش فناوری و تولیدات رسانه­ ای نیز شامل 2 رشته تولید نرم‌افزار رایانه ای یا اپلیکیشین و تولید محصولات رسانه­ ای در یکی از قالب­های پادکست یا کتاب صوتی، تیزر، ویدئو کلیپ و پویانمایی است و دانشجویان شرکت ­کننده در بخش ادبی در 4 رشته سرایش شعر، داستان­ نویسی، نمایشنامه ­نویسی و فیلمنامه­ نویسی به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود:  بخش هنری در 7 رشته خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبّت، طراحی پوستر و  عکاسی ویژه علاقه­ مندان به فعالیت­های هنری دینی برگزار می شود و بخش نوآفرینی قرآنی پذیرای شرکت­ کنندگان در 2رشته ایده ­شو        (ایده ­پردازی قرآنی) و کارآفرینی قرآنی خواهد بود.

دکتر عباسی گفت: همه رشته­ های بخش آوایی غیر از رشته اذان که ویژه برادران برگزار می ­شود به صورت مجزا در دو گروه خواهران و برادران برگزار می شود که با احتساب تفکیک خواهران و برادران در این بخش مجموع رشته­ های جشنواره بالغ بر 48 رشته مجزا خواهد بود.

وی ضمن اشاره به تغییرات جشنواره امسال نسبت به سال­های گذشته گفت: در جشنواره امسال رشته مداحی خواهران و برادران و حفظ یک جزء به فهرست رشته ­های شفاهی افزوده شد و در بخش فناوری و تولیدات رسانه ی نیز با توجه به نیازهای روز جامعه رشته­ های جدیدی با رویکرد تولید محصولات رسانه­ ای به رشته های جشنواره اضافه شده است .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: باتوجه به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم، رشته کار آفرینی قرآنی به عنوان رشته اختصاصی این دانشگاه است که در مرحله دانشگاهی برگزار می شود.